GIS mapa

GIS mapa
GIS coraz częściej wykorzystywany w procesach zarządzania jednostką terytorialną
Powered By Blogger

niedziela, 29 lipca 2012

Jak zacząć przygodę z GISem?

Hej! Witam wszystkich, którzy interesują się zagadnieniami związanymi z GISem, gospodarką przestrzenną i geodezją. Mam nadzieję, że wspólnie stworzymy fajnego bloga z ciekawymi informacjami i aktualnościami z dziedziny GISu:) Zapraszam do częstego odwiedzania i komentowania. Muszę tylko przemyśleć dokładnie strukturę bloga, bo nie ukrywam, że pomysł narodził się dziś :)

11 komentarzy:

  1. Za jedno z najlepszych rozwiązań ostatnich czasów uważam ArcGis Online! ESRI idzie z duchem czasu:) Może jakiś wątek o tym?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem studentem geografii i jak w tematyce blogu, można zauważyc coraz większe zainteresowanie tematyką GIS w śród młodych ludzi. Sam zacząłem od niedawna swoja przygodę z geoinformacją lecz od strony czysto teoretycznej więc nie odpowiem na pytanie zamieszczone wyżej;p Chciałem jednak zapytać o to jak zacząć przygodę z geoinformacją nie będąc na studiach kierunkowych bezpośrednio w tej dziedzinie? Jakies pomysły?;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem warto zdobywac wiedze teoretyczna, duzo czytac i interesowac sie tematem, bo z biegiem czasu pojawia sie wiele nowosci, aktualnosci i rozwiazan. Sledzenie na biezaco tematu jest wiec nieuniknione jezeli chcesz byc ekspertem :) jak zaczac? Warto sprobowac studiow podypolomowych z geoinformacji, w nastepnym watku o tym jest:) sa rozne kursy i szkolenia organizowne przez Esri w Warszawie, dla studentow maja promocje ( przynajmniej w tym roku tak bylo). Mozesz. Wjesc na ich strone i zapisac sie na darmowy magazyn ArcanaGis, sa w nim najnowsze wiadomosci z dziedziny gisu.:) jak masz jeszcze pytana, ciekawostki itp. Zapraszam do pisania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem wiedza teoretyczna jest ważna, nie mniej równie istotną rzeczą jak zdążyłem zauważyć jest przygotowanie praktyczne na które stawia coraz więcej studentów, a zwraca potencjalny pracodawca. Więc posłuchałem rady i zapisałem się na I edycje LSGIS, pewnie będę tam jedynym szarakiem;p i zaprenumerowałem Arcana GIS. Zobaczymy jak to wyjdzie:) Będę informował was na bierząco:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ponownie powróciłem z kursu w jednym kawałku i nawet o kilka elementów więcej:) Jestem naprawdę zadowolony z kursu mimo że trwał tak krótko nauczyłem się wiele nie tylko metodyki obsługi ArcGIS ale innych programów np. QGIS czy GRASS i wiele innych ciekawostek. Po za pracą byl tez czas na integracje która odbywała się zaraz po zajęciach (wieczorami), więc rano było bardzo wesoło. Ogólnie polecam >>> www.lsgis.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za relację:) gdybyś znalazł inne, ciekawe metody nauki GISu podziel się z nami tą wiedzą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma problemu:
    > polecam:
    http://gisdiary.wordpress.com/
    http://www.npgc.pl/
    http://www.geostrona.pl/

    > tutaj coś o QGIS ;)
    http://quantum-gis.pl/_media/czytelnia/wprowadzenie_do_quantum_gis.pdf

    >przykładowy zbiór projektów w ArcGIS
    http://www.akademiagis.pl/files/AkGIS-PilotazPrace.pdf

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam także na "GIS Day", startujemy 14 listopada w Toruniu i Częstochowie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam:) Bardzo się cieszę że znalazłam tego bloga i mam nadzieję że będzie się pojawiało coraz więcej wpisów gdyż jestem bardzo zainteresowana zarówno GISem jak i gospodarką przestrzenną. Obecnie zaczynam 3 rok studiów inżynierskich z gospodarki przestrzennej na UP w Krakowie i przymierzam się do napisania pracy inżynierskiej. Chciałabym wybrać temat związany właśnie z GIS i szukam pomysłów. Mogłabym liczyć na jakąś podpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć ja skończyłam geografię dwa lata temu. Tak naprawdę zaczęłam studiować w roku 2006 i to były dopiero początki GISu w Polsce. Ja niestety nie posiadałam wówczas komputera i szczerze mówiąc nie szło mi dobrze, aż do czasu kiedy zaopatrzyłam się w dobry sprzęt i zaczęłam pisać pracę licencjacką, gdzie użyłam własnie techniki GIS. Byłam na bieżąco. Potem miałam 4 lata przerwy. Poszłam na mgr i byłam daleko w tyle. Prawda jest taka, że z Gisem musimy być na czasie. Sprawdzać aktualizacje, nowsze wersje i uczyć się nowych możliwości. Inaczej nie mamy szans rozwoju.

    OdpowiedzUsuń

UA-33736232-1